De eerste. week - Reisverslag uit Tarkwa, Ghana van Stg. Pr8ig Project - WaarBenJij.nu De eerste. week - Reisverslag uit Tarkwa, Ghana van Stg. Pr8ig Project - WaarBenJij.nu

De eerste. week

Blijf op de hoogte en volg Stg. Pr8ig Project

27 Juli 2014 | Ghana, Tarkwa

Lieve familie en vrienden,

We zijn alweer 6 dagen onderweg waarin we al veel avonturen hebben beleefd. Helaas is er zoals verwacht weinig gelegenheid om ons blog bij te werken, laat staan om jullie te laten genieten van onze pr8ige foto's... Wellicht dat dit in de loop van de week gaat lukken, als we inkopen gaan dien in Swedru, ca. 40 minuten rijden vanaf Gomoa Takwa.

De eerste anderhalve dag hebben we besteed aan kennismaken met Ghana. In Accra, de hoofdstad van Ghana, hebben we een rondleiding gehad, zijn naar de bank geweest en inkopen gedaan. De eerste indrukken zijn fascinerend..... Het is een ander Afrika dan we tot nu toe gezien hebben. Accra is groot, overvol, vochtig warm (dag en nacht). De mensen zijn zeer vriendelijk, behulpzaam en nieuwsgierig ;-) ze willen alles van je weten...en willen je ook alles over zichzelf vertellen...en tijd...bestaat niet..daar moeten we iedere keer opnieuw weer een beetje aan wennen en om lachen :-)

Aangekomen op ons project in Gomoa Buduatta werden we hartelijk verwelkomd door alle kinderen van het kindertehuis. De volgende dag hebben we alle kinderen hun persoonlijke etui uitgedeeld met schrijfmaterialen. Ze waren enorm blij ermee. Het zijn stuk voor stuk serieuze leerlingen die enorm gedreven en leergierig zijn, dus de etuitjes kwamen goed van pas. Ook hebben we de foto's uitgedeeld en de brief laten voorlezen van familie de Vries die hier vorig jaar waren. Ze waren er erg blij mee!!

Diezelfde dag hebben we in overleg met Travel Active en Tina, onze lokale steun en toeverlaat besloten om naar een ander project te verhuizen. De omstandigheden van de accommodatie waar we sliepen was dusdanig dat we hier niet konden blijven. Daarnaast was er nog een ander project waar onze hulp nog harder nodig zou zijn. In Gomoa Buduatta hebben we de dames 'de keuken' nog voorzien van stof voor een nieuwe outfit en hebben we nog geprobeerd contact te leggen om de stroomaansluiting op het netwerk te bespoedigen.

Vrijdagavond zijn we vertrokken naar onze nieuwe plek Gomoa Takwa. Op deze plek kunnen we nog veel betekenen. Gewoon dagelijks meedraaien in het programma, wassen, op het land werken, spelen maar vooral veel knuffelen met de allerkleinste kinderen. Het zijn 40 weeskinderen in de leeftijd van ca 3-17 jaar. Naast dat we gisteren al medicijnen hebben kunnen regelen voor enkele zieke kinderen (malaria) gaan we morgen met John, de stichter van het weeshuis verder bespreken wat we meer structureel kunnen betekenen voor dit pr8ig weeshuis....

Voor nu vele lieve groeten uit een warm, bewolkt en avontuurlijk Ghana XXX

'Kwaku' Rob, 'Abene' Petra en 'Esi' Isabel

• 28 Juli 2014 - 07:55

ANNEMIE Hermans:

Leuk om gelezen dat het goed met jullie gaat en dat jullie iets goeds voor de kinderen kunnen doen Hoop nog veel te lezen .veel liefs Pap en Mam xx

• 28 Juli 2014 - 08:29

John:

Goed om iets van jullie te horen, fijn dat jullie hulp gewaardeerd wordt, ga zo door en ik kijk alweer uit naar jullie volgende verslag !!! Suc6

• 28 Juli 2014 - 09:05

Nicole:

Lieve Peet, Rob en Isabel, fijn om te weten dat jullie goed aangekomen zijn!! En mooi dat er zo snel geschakeld wordt en dat jullie hulp zo snel ingezet kan worden voor een ander weeshuis. Ik weet zeker dat ze hier super blij met jullie hulp zullen zijn! Heel veel succes, veel liefs, Nic

• 28 Juli 2014 - 10:28

Ellen:

Lieve Peet , Rob en Isabel,
    Wat doen jullie weer pr8ig werk! Mooi te lezen wat jullie daar voor de mensen doen.
    Geniet van de ervaring.
    Liefs Roan, Franklin en Ellen xxx

• 29 Juli 2014 - 17:50

Marc:

Fantastisch wat jullie weer aan het doen zijn. met name het zoeken naar structurele oplossingen.
    Groet, Marc,Diana,Sven,Max en Stan

• 04 Augustus 2014 - 12:01

Mineke De Vries:

Sorry, ik lees alles door elkaar.....Jullie zijn dus wel daar geweest maar inmiddels ergens anders. Ben erg benieuwd naar het vervolg...
    Liefs, Mineke

Stg. Pr8ig Project

Pr8ig Project is een initiatief van Petra, Rob en Isabel Dijkstra. Wij willen ons graag inzetten om minder bedeelde kinderen in deze wereld te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling en het selfsupporting worden van hun omgeving. Beschrijving Pr8ig Project is een initiatief van Petra, Rob en Isabel Dijkstra. Wij willen ons graag inzetten om minder bedeelde kinderen in deze wereld te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling en het selfsupporting worden van hun omgeving. We doen dit op zeer kleinschalig wijze. Met ons 3-en zoeken we een geschikt project in een land dat ons interessant lijkt. In de voorbereiding verzamelen we de hulpmiddelen zoals: schoolspullen, kleding en lesmaterialen, muziek, spelmateriaal en..... natuurlijk geld! Om zo lokaal de mensen te ondersteunen met het aankopen van b.v. bouwmaterialen en andere hulpmiddelen. In 2011/2012 hebben we Gambia bezocht en hebben we het http://brufuteducationproject.com/ ondersteund. In juli 2013 hebben we als bestemming Zambia, Livingstone gekozen. Hier zullen we gaan werken op Linda’s Community Farm. Voor onze projecten zijn we altijd op zoek naar donateurs. Wil je onze projecten steunen, maak dan je donatie over op onderstaand rekening nummer: NL39 TRIO 0197 8381 11 T.n.v. Stichting Pr8ig Project te Oirsbeek Algemene Informatie Stichting Pr8ig Project heeft de ANBI status. RSIN: 8535 39 479

Actief sinds 07 Juli 2014