De afgelopen dagen - Reisverslag uit Jwewuhu, Ghana van Stg. Pr8ig Project - WaarBenJij.nu De afgelopen dagen - Reisverslag uit Jwewuhu, Ghana van Stg. Pr8ig Project - WaarBenJij.nu

De afgelopen dagen

Blijf op de hoogte en volg Stg. Pr8ig Project

29 Juli 2014 | Ghana, Jwewuhu

Lieve familie en vrienden,

De afgelopen 2 dagen hebben we ons geheel aangepast aan het dagritme van Ghana; om 5 uur half 6 worden we wakker van de opkomende zon, kraaiende hanen en vegende en poetsende mensen.
We ontbijten om half 7 en vertrekken rond 7 uur te voet naar het weeshuis (Hope for orphans childrens home) waar we rond half 8 weer door alle kinderen warm worden onthaald.
De kleinste 9 kindjes moeten gewassen en aangekleed worden door Isabel en Petra. Rob werkt mee op het land en kijkt waar hij nog meer dingen kan 'fixen'.
Vervolgens gaat Isabel met de grotere kids spelen, draai ik een wasje (met de hand) of knuffel met de kleintjes die weinig kans krijgen om eens rustig te dutten.
Tussen de middag lopen we terug, lunchen en rusten even wat en lopen weer terug naar het weeshuis. Rond 5 uur gaan we naar het dorp terug om te eten. Dan onze dagelijkse 'douche'....haha het was ritueel is emmertjes werk ;-)) en rond 8 uur is het lezen, muziek luisteren een spelletje Uno en heerlijk slapen onder onze klamboes....

Vandaag hebben we 15 klamboes kunnen kopen en nog meer medicatie voor de kleintjes. Rob zal de klamboes morgen ophangen zodat alle kinderen onder de netten kunnen slapen.

We zijn zojuist met een Trotro busje van Gomoa Tarkwa naar Swedru gereden; ca 40 minuten.
Swedru is het eerstvolgend plaatsje waar een winkel, bank en internetcafe is. De trip is een belevenis op zich...een komen en gaan in een gammel busje met iets te veel passagiers en getoeter bij alle acties ;-)

In Swedru zullen we vanmiddag nog handdoeken kopen; het hele weeshuis heeft 6 handdoeken...iets te weinig voor 40 kids!!

Voor nu weer vele lieve groeten XXX

'Kwaku' Rob, 'Abene' Petra en 'Esi' Isabel

• 29 Juli 2014 - 18:31

ANNEMIE Hermans:

Hallo jullie
    Leuk om gelezen dat jullie zo goed kunnen helpen met zó.'n dingen waar de kinderen echt wat aan hebben goed zo
    Hoppe voelt zich al helemaal thuis hij gaat alleen op tijd naar de slaap kamer & 9uur en om 6 uur is hij wakker
    We denken zijn thuis ritme echt heel leuk zo als hij nu met Nina speelt
    hopelijk hebben jullie het ook fijn
    Groetjes
    Opa en Oma

• 29 Juli 2014 - 21:44

Renate:

Super waar jullie mee bezig zijn!Heel veel succes daar.xxx

• 30 Juli 2014 - 12:07

Andzja:

Heey die Isabel, Petra en Rob,

Wat leuk om jullie verhalen te lezen. Zó ongelooflijk anders dan hoe we 'gewend' zijn hier hè. Lekker dagritme trouwens... Zal wel weer afkicken worden, hier thuis... ;-)
    Weer 'n behoorlijk avontuur waar jullie je ingestort hebben. Zóveel voorbereiding vooraf en dan is 't toch wellicht weer anders dan dat je verwacht. Áls je al iets mag verwachten...
    Ik vind het fijn dat jullie warm ontvangen zijn en verheug me in ieder geval om jullie na de vakantie weer 'live' te zien & de ongetwijfeld mooie herinneringen die jullie nu al aan het maken zijn, van jullie te horen!

liefs & groeten,
    Andzja

• 30 Juli 2014 - 17:09

Ria En Maria:

Hay Petra,Rob en Isabel,

Grandioos werk wat jullie daar weer aan het doen zijn.
    Wij zijn er trots op ,jullie in Gambia ontmoet te hebben.

liefs en nog heel veel succes daarginds,
    liefs,
    Ria en Maria

• 04 Augustus 2014 - 11:58

Mineke De Vries:

Hoi Petra, Rob en Isabel,

Wat leuk van jullie te lezen! Fijn dat het goed gaat. Alleen, jullie zitten in een ander weeshuis dan wij!! Hoe kan dat nou? Misschien kun je Tina vragen de cadeautjes op de goede plek af te leveren? Want deze kinderen kennen wij niet....Ons weeshuis heette Gomoa Buduatta. Tina weet ongetwijfeld nog waar wij hebben gezeten (bij Moses).

Heel veel succes daar!

Liefs en groetjes,
    Mineke

• 04 Augustus 2014 - 12:03

Mineke De Vries:

Sorry, ik lees alles door elkaar.....Jullie zijn dus wel daar geweest maar inmiddels ergens anders. Ben erg benieuwd naar het vervolg...
    Liefs, Mineke

Stg. Pr8ig Project

Pr8ig Project is een initiatief van Petra, Rob en Isabel Dijkstra. Wij willen ons graag inzetten om minder bedeelde kinderen in deze wereld te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling en het selfsupporting worden van hun omgeving. Beschrijving Pr8ig Project is een initiatief van Petra, Rob en Isabel Dijkstra. Wij willen ons graag inzetten om minder bedeelde kinderen in deze wereld te ondersteunen in hun persoonlijke ontwikkeling en het selfsupporting worden van hun omgeving. We doen dit op zeer kleinschalig wijze. Met ons 3-en zoeken we een geschikt project in een land dat ons interessant lijkt. In de voorbereiding verzamelen we de hulpmiddelen zoals: schoolspullen, kleding en lesmaterialen, muziek, spelmateriaal en..... natuurlijk geld! Om zo lokaal de mensen te ondersteunen met het aankopen van b.v. bouwmaterialen en andere hulpmiddelen. In 2011/2012 hebben we Gambia bezocht en hebben we het http://brufuteducationproject.com/ ondersteund. In juli 2013 hebben we als bestemming Zambia, Livingstone gekozen. Hier zullen we gaan werken op Linda’s Community Farm. Voor onze projecten zijn we altijd op zoek naar donateurs. Wil je onze projecten steunen, maak dan je donatie over op onderstaand rekening nummer: NL39 TRIO 0197 8381 11 T.n.v. Stichting Pr8ig Project te Oirsbeek Algemene Informatie Stichting Pr8ig Project heeft de ANBI status. RSIN: 8535 39 479

Actief sinds 07 Juli 2014